7 клас Основи здоров'я

12 . 12 . 2022   Тема уроку : 







Краса - це відчуття приємності , яка відповідає задоволенню . 
Краса є невідємною складовою сприйняття світу людини . 
- Німецький поєт Генріх Гейне говорив : " Єдина краса , яку я знаю ,- це здоровя " Повноцінний сон , достатня кількість води , овочі і фрукти у щоденному раціоні , позитивні ємоції , здоровий спосіб життя збережуть і покращать не тільки стан вашої шкіри , а й загальне самопочуття .








ЗАВДАННЯ : розробити проєкт " Краса людини: зовнішня , внутрішня " або мінітвір роздум " Мій ідеалкраси " Створити колаж , які на ваш погляд є ідеали краси . 

21 . 11 . 2022 - 23 . 11 .2022 
Тема уроку 
"Обличчя - дзеркало душі А шкіра - дзеркало організму "- епіграф до уроку 











Завдання : скласти пам'ятку " Причини звернення підлітка до косметолога "
скласти пам'ятку : " Правила застосування косметичних засобів " 
Пропоную відеоматеріал по темі 


- Варто знати, що шкіра - відображення стану всього організму. За її станом можна діагностувати здоров'я людини або часткову його втрату чи відсутність, наявність захворювання .
В підлітковому віці можуть виникнути проблеми із зовнішністю наша завдання - ретельно розглянути їх і з'ясувати, які з цих проблем можуть погіршити стан здоров'я .
Надсилайте на вайбер виконання завдання на протязі тижня 


17. 11 2022-19 .10 2022 


Тема уроку Індивідуальний розвиток підлітка .
Підлітковий вік - зазвичай характеризують, як переломний перехідний ,критичний, але частіше, як вік біологічного ( статевого ), психологічного ,соціального, духовного дозрівання .
Біологічне дозрівання - це сукупність фізіологічних змін в організмі, що наближають до дорослості .
Психічне дозрівання - поява новоутворень характерних для підліткового віку : почуття дорослості, потреба в самоствердженні .
Соціальна зрілість - здатність самостійно утримувати себе створювати і забезпечувати сім'ю ; здатність не лише діяти у власних інтересах ,а й налагоджувати та підтримувати стосунки з людьми, конструктивно розв'язувати конфлікти .
Духовне дозрівання характеризується уміння відрізняти добро від зла, сформованістю життєвих навичок, аналізу відстоювання власної позиції, створення власної системи життєвих цінностей, усвідомлення сенсу життя. 
Завдання : підготовити інформаційне повідомлення " Акселерація та її прояви в підлітковому віці  пропоную відеоматеріал до теми 



12   10   2022    
Тема уроку: Індивідуальний розвиток підлітка .                                                                                                            Чинники індивідуального розвитку .                                                         Підлітковий період - це певний відрізок життя між дитинством та зрілістю                                                                                                                                                (Ф Райс)                                                 











підручник : ст 65-77 виконати домашне завдання ст 70                                                                        записати в зошит : інформаційне повідомлення "Акселерація та її прояви в підлітковому віці "                                       або "Фактори фізичного розвитку в підлітковому віці ." "Харчування                                                 підлітка".
10 .10 . 2022 - 12 10 .2022    

Тема уроку Попередження захворювань .Основні методи попередження неінфекційних та інфекційних захворювань .




















опрацювати ст23-28   підручника  Скласти пам'ятку " Захисні реакції організму і бар'єри на шляху інфекцій " " Заходи профілактики інфекційних хахворювань " 
Дякую за увагу до уроку Бажаю вам здоров'я !!!!!



























03 02 2022 тема : Ознаки наркотичної залежності .
Кримінальна відповідальність за поширення наркотичних речовин .
Наркоманія  породжує низку проблем, з якими самотужки не справитися.Вона руйнує людське здоров'я ,родинне щастя ,життя. Наркомани, як правило стають на злочинний шлях вони не доживають до старості. У моральному, медичному ,соціальному, правовому аспектах наркоманія - зло .







Пропоную рольову гру для виконання завдання: ( повідомлення буклет або інформаційний проєкт ) 

- виступ- як спеціаліста - психолога ( уміння відмовитися від пропозицій вжити наркотик ) 
- виступ- як правознавця ( кримінальний злочин - наркоманія закон стаття ) 
- виступ лікаря - нарколога ( профілактика та лікування реабілітація осіб, хворих на наркоманію )
- журналіст в гостях у " зірки", що вживала наркотики .

обирайте по вашому бажанню тематичне повідомлення . Перегляд відеоматеріалів  :







25  11   2021  Подорожуємо містом Здорового Способу Життя. В цьому місті живуть тільки здорові люди ,які завжди підтримують здоровий спосіб життя. Здоров'я не існує саме по собі, воно не дається на все життя ,не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи протягом усього життя людини .Давайте визначимо, що корисно, а що шкодить здоров'ю ?
- Корисних звичок багато. Важливими звичками, які сприяють зміцненню здоров'я дівчат та хлопців, є пунктуальність, охайність, ввічливість ,заняття спортом ,дотримання особистої  гігієни та харчування. Корисні звички формуються з дитинства і успіх вам гарантованний .
Але нажаль - значний відсоток виникнення хвороб залежить від шкідливих звичок самої людини, порушення санітарно-гігієнічних норм, від неправильного харчування, відсутності режиму праці і відпочинку .Розглянемо причини впливу шкідливих звичок на організм . 





















Пропоную відеоматеріал по темі 

Завдання намалювати соціальну рекламу,  щодо небезпечності шкідливих звичок .Зробити колаж на якому пропагується життя без алкоголю, тютюну, наркотиків,, або буклет на тему " Ні шкідливим звичкам ".






 23  09  2021                    Дорогі семикласники !    Ми обговорили на попередньому уроці про чиники впливу на здоров'я  ,  формування здорового способу життя .
підручник ст 7- 12 .
Завдання : уявіть ,що ви проходите кастинг до конкурсу " Найздоровіший семикласник року " ,
опишіть:- якими якостями ви володієте, щоб перемогти в ньому ? Що треба здобути, розвинути, виховати ?
Ознайомитися з параграфом 2 "  Значення звичок  і навичок для здоров'я "-Скласти список корисних звичок та поясніть, чим саме ці звички корисні  підібрати та записати прислів'я за темою, створити соціальну рекламу про здоровий спосіб життя ( малюнок ) .

ДЯКУЮ ВАМ ЗА УВАГУ ДО УРОКУ !




22 .04 Шановні діти , 7 а класу  запрошую виконати тести з теми : " Стреси . Конфлікти " .






20  04 Підсумкові тести з теми : " Конфлікт . Стрес ."
Бажаю успіхів ! 7 б клас 


13  04 Привіт усім , у кого в цей момент хороший настрій , хто посміхається !" 
Тема нашого уроку стосується кожного з нас , в  такий складний час , коли є обмеженість спілкуватися з друзями , однокласниками , зібратися разом - великою родиною відпочити на природі , займатися спортклубі , в студії танцю і можна багато називати ваші улюбленні справи .
І вам потрібно самостійно відчувати , стримувати  свої емоції , з таким поняттям , як " емоції" ви вже знайомились. І сьогодні ми поговоримо про "стрес"
- Що таке " стрес" 
Стрес - це стан психічного і фізичного напруження , виникає як реакція організму на зміну внутрішнього чи зовнішнього середовища .  Термін стрес у фізіологію та психологію вперше ввів 1932 році Уолтер Бредфорд Кеннон , дуже часто авторство терміну приписують відомому канадському фізіологу Гансу Сельє , проте використовувати ваме поняття стрес він почав лише 1946 р для пояснення загального адаптаційного напруження . 
Залежно від чинника , що зумовлює стрес , виділяють фізіологічний та емоційний стреси . 
Зрозуміти , як організм людини на соматичному рівні реагує на стрес , допоможе аналіз стадій стресу . Г Сельє запропонував виділити три стадії розвитку стресової реакції : стадія тревожності , стадія резистентності , стадія виснаження . 
Також стрес поділили на два види : нервовий стрес , хронічний стрес 
Нервовий стрес - це поодинокі явища в житті людини . Це нормальна і природна реакція нашого організму , зокрема , нервової системи на навколишні подразники , життєві обставини або потрясіння і невдачі можуть привести до стану нервового стресу , проте це явище не повторюється часто , не призводить до ускладнень і минає само або з  незначним лікувальним втручанням .
Хронічний стрес - це набагато більш тривалий стан організму , з якого людині важко вийти природним шляхом . Хронічний стрес виявляє не тільки вже перенесені захворювання , але і спияє появі нових хвороб . Загострюються хронічні хвороби , організм передчасно старіє , можуть розвиватися навіть пухлини . 
ЗАВДАННЯ : скасти порівняльну таблицю : симптоми стресу ( нервого , хронічного) 

ЯК ЗУПИНИТИ СТРЕС ! що таке релаксація( ПОВІДОМЛЕННЯ )

НАПИСАТИ МЕТОДИ ЗНЯТТЯ НЕРВОГО НАПРУЖЕННЯ : " сам собі антистрес "


Висновок : людина завжди повинна бути готова до стресів і знаходити шляхи до подолання стресових ситуацій , щоб не завдавати шкоди своєму здоров'ю .


Бутьте здорові ! Бережить себе ! Чекаю виконанні завдання !



08  04 Тема уроку. Особливості психічного розвитку підлітків .Розвиток потреб. 
Потреба - внутрішній стан психологічного відчуття браку чого-небудь, проявляється у вигляді бажань ,потягів,прагнень. Виникають у результаті відсутності чогось необхідного для людини. Задоволення потреб має яскраве емоційне забарвлення : залежно від того, наскільки результат збігається з бажанням. Потреби людини впізнаються за мотивами, що спонукають до певної діяльності. У міру задоволення одних потреб у людини виникають інші, що дозволяє стверджувати про їхню необмеженість та постійність .
Стандартна піраміда Абрахама  Маслоу має п'ять рівнів.....  ЗАВДАННЯ  назвати ці рівні . (накреслити піраміду, підписати потреби ).
Підготувати інформаційне повідомлення про А Маслоу .
Скласти психологічний портрет підлітка (ідеального та типового ) .
Дати відповіді на запитання : -Чи змінюються потреби людини  з віком? ( приклад )
-Які з потреб людини характерні для всіх вікових періодів ?
Дякую дітям ,які співпрацюють з вчителем, надсилають  виконанні завдання до тем уроків , повідомлення, складають презентації до теми уроку, і звісно отримують високого рівня оцінки,
нажаль...  діти, які не працюють - будуть не атестовані. Бажаю здоров'я,  успіху ! 


30  03  тема уроку Ознаки психологічного благополуччя.
Поняття " емоційне благополуччя " .
- Самопочуття залежить від благополуччя .
Благополуччя - стан людини або об'єктивна ситуація коли в людини є все те, що сприятливо характеризує її життя в очах оточуючих, її близьких і її саму. 
-Душевне благополуччя пов'язано з такими особистими особливостями, як впевненість у собі, адекватна самооцінк, позитивний погляд на життя, доброзичливість ,товариськість ,емоційна стабільність .
Соціальне благополуччя частіше характеризується тим, що у вас є друзі і кохана людина ,хороша робота, хобі, здоров'я,освіта .Воно дає нам фізичну силу і розумову енергію, дозволяє впоратися з усіма проблемами. При цьому залишається ще достатній запас бадьорості для вечірніх розваг. Вас це приваблює ? . Це досяжна мета .Благополуччя людини залежить від безлічі факторів, серед яких - соціальні, фізичні, інтелектуальні ,емоційні і духовні .
Особистість більшості з нас має сильні і слабкі сторони, а ступінь емоційного благополуччя змінюється з кожним днем  .   ВАШЕ ЗАВДАННЯ  1   :назвати ознаки емоційного благополуччя 
 2 відповісти на запитання : " Як емоції впливають на прийняття рішень " ( переглянути уривок з фільму "Післязавтра " 
 3 скласти схему "сонце" до поняття "емоційне благополуччя " - підібрати  асоціативні слова 
Культура вияву почуттів .
Культура - це процес розкриття і розвитку здібностей людини .
Культура емоцій і почуттів - це єдність і взаємозв'язок емоцій і почуттів розвиток уміння позитивно і безконфліктно вирішувати свої емоційні проблеми .
Культура почуттів - рівень розвитку ,уміння особистості керувати своїми психічними станами, емоційними ставленнями до навколишньої дійсності .
Культура почуттів формується у процесі спілкування з природою, з творами мистецтва ,у праці, під час міжособистісних контактів. Головним у культурі почуття є їх змістове наповнення ,тобто доброзичливе ставлення до оточення, зацікавлене і відверте співпереживання .Навіть найблагородніші спонукання, виявлені у грубій формі, не будуть сприйняті .
4 назвати методи самоконтролю . 
Бажаю здоров'я чекаю ваші відповіді (на вайбер чи електрону пошту ) 



Шановні діти ! здати тему Вплив емоцій на здоров'я .Психічне здоров'я .Ознаки психологічного благополуччя. Культура вияву почуттів. Ознаки психологічної рівноваги .
(завдання :скласти "рецепт хорошого настрою ") завдання за 25 02 -02 03 
Сьогодні тема нашого уроку : Розвиток інтелектуальних навичок. 23 03 - 25 03 
Інтелект - це здатність отримувати інформацію з навколишнього світу і ефективно опрацьовувати її, щоб відповідним чином реагувати на те, що відбувається .
Стилі навчання : слуховий ,   візуальний,   кінестетичний .

Інформація сприймається :очима 29 % ,  через слух 34% ,  через власні дії 37%  .
ФОРМУЛА ТРЬОХ "З"  :зосередитись ,  зрозуміти  , запам'ятати .
Уміння приймати рішення : зупинись,  подумай , вибери .
Розвиток креативності : Креативність - здатність мислити вільно знаходити свіжі ідеї та оригінальні рішення, швидко пристосовуватися до змін і нових обставин .
Канали сприйняття інформації : зір  слух  дотик  смак  запах  
Серед найважливіших інтелектуальних навичок - уміння вчитися  приймати  виважені рішення  творчо мислити .
-Як часто виконуєте вправи на розвиток логічного мислення, розгадуєте кросворди, рішаете головоломки,  виконуєте для розвитку пам'яті ?

Завдання : підготовити презентацію" Інтелект - необхідність в розвитку людини ",
або написати міні - твір "Я інтелектуально розвинена дитина ".

надсилати презентацію на електрону пошту rimakarima65@ukr.net 
міні -твір можна надсилати на вайбер Бажаю успіхів !

 Завдання за 21 01 та 28 01 - Підготовити інформаційний матеріал : причини вживання наркотичних речовин , поняття наркотичної залежності,  ознаки наркотичної залежності, попередження наркотичної  залежності  .






Обговорення теми при зустрічі в школі 




14 01 2021                       Шановні 7 класники, розпочинаємо тему: Соціальна складова здоров'я .
Сьогодні поговоримо про соціальні чинники здоров'я підлітків .
Людина живе в суспільстві. Вона має знайти своє місце серед інших людей навчатися спілкуватися з ними зрозуміти правила поведінки в соціумі й дотримуватися їх. Демократичне суспільство надає людині досить багато прав, але разом із правами у людини з'являються й певні обов'язки .Уміння користуватися своїми правами й виконувати свої обов'язки є важливим показником соціального здоров'я. Існують соц .фактори, які впливають на на здоров'я, насамперед безпосереднє оточення людини : 
-родина в якій виховується й росте 
-школа в якій вона навчається 
-клас в якому вона знаходить друзів спілкується не тільки в школі а й за межами 
-підліткові компанії з якими вона проводить дозвілля 
також впливає література, яку читає 
                          телевізійні тередачи, які дивиться 
                          музика, яку слухає 
                          театральні вистави, якими цікавиться .
Наслідки соціальних ризиків: 
-порушення прав громадян у тому числі й діти. Жорстоке поводження порушує передусім фізичне здоров'я, що може призвести до загибелі дитини .
-розлади психіки депресії стреси. Пияцтво ,наркоманія призводять до руйнування як фізичного так і психічного здоров'я. Виникають соціальні проблеми зі здоров'ям нащадків кримиінальні проблеми 
-кримінальні порушення призводять до неминучого кримінального покарання .
Гра "Юридична консультація "---ЗАПИСАТИ ПРАВА ДИТИНИ (грунтуючи за статтями Конвенції ООН про права дитини ).
Гра "Особиста думка "---ВІДПОВІСТИ НА ЗАПИТАННЯ : Яка різниця між поняттями "друг"і "товариш"?
- Чи є у твоєму житті соціальні небезпеки? Яка допомога тобі потрібна ?
-Чи вмієш ти протистояти соціальній небезпеки ?Як саме ?
ПІДГОТОВИТИ ПОВІДОМЛЕННЯ "Права батьків щодо захисту дітей "             

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ !     Завдання виконуйте в зошите відсилайте на вайбер 





19  11 2020

Шановні здобувачі освіти ! Запрошую на урок : сьогодні тема нашого уроку "Косметичні проблеми підлітків. Функції шкіри.  Чинники що впливають на здоров'я шкіри ."
Обличчя -дзеркало душі 
В людині все повинно бути прекрасним :і обличчя і одяг і душа і думки
Не та красива що красою славиться  
Ми з вами вже знаємо, що в підлітковому віці можуть виникнути проблеми із зовнішністю. Наше завдання - ретельно розглянути їх і з'ясувати, які з цих проблем можуть, погіршити стан здоров'я. 
Відповідь на запитання "що ви зобов'язуєте робити постійно, систематично, дбаючи про свою красу і здоров'я?"(записати в зошит ) 
Практично всі підлітки незадоволені власним зовнішнім виглядом, своїм відображенням у дзеркалі. Але це зовсім не привід себе розлюбити .Насправді кожен гарний по - своєму, і ця краса неповторна ,індивідуальна. А якщо й трапляються проблеми із зовнішністю ( висипання на шкірі, лупа тощо ) - це пов'язане зі швидкими змінами, що відбуваються на фізіологічному рівні. Адже недарма кажуть, що шкіра - дзеркало всього організму. Тому саме підлітки повинні уважно стежити за власною зовнішністю .
Функції шкіри:   шкіра - найбільший за площею та нацдоступніший ( ми його бачимо та пізнаємо на дотик ) орган тіла людини, зовнішній його покрив. Анатомічними похідними, що утворилися із шкіри та її зачатків,  є нігті і волосся. Властивості шкіри : еластичність, міцність, чутливість. 
Запишить: яку фунцію виконує шкіра  ?(характиристика)
Чинники, які впливають на здоров'я шкіри : шкіра - відображення стану всього організму. За її станом можна діагностувати здоров'я людини або часткову його втрату чи відсутність, наявність захворювань .Ще 5000 років тому писав Гермес Трисмегіст :" Що всередині те і зовні що зовні те й усередині"
Оберіть (на вибір) складання пам'ятки "Причини звернення підлітків до косметолога "                                                                                       "Правила застосування косметичних засобів"
Пам'ятайте,  що по-справжньому красива людина - не та, яка накладає тонни пудри і помади  та, у якої чиста, гладенька і пружна шкіра, здорове волосся, ясні очі ,гарна постава і , а та, у якої чиста, гладенька і пружна шкіра, здорове волосся, ясні очі ,гарна постава і доброзичлива усмішка .
домашне завдання: підібрати матеріал із різних інформаційних джерел для інформаційного повідомлення "функції шкіри   складання пам'ятки " можливий у вигляді буклета 
чикаю ваші роботи на вайбері або на електронній пошті rimakarima65@ukr.net


Тема уроку: Індивідуальний розвиток підлітка .                                                                                                            Чинники індивідуального розвитку .                                                         Підлітковий період - це певний відрізок життя між дитинством та зрілістю                                                                                                                                                (Ф Райс)                                                 











підручник : ст 65-77 виконати домашне завдання ст 70                                                                        записати в зошит : інформаційне повідомлення "Акселерація та її прояви в підлітковому віці "                                       або "Фактори фізичного розвитку в підлітковому віці ." "Харчування                                                 підлітка".

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Дорогі учні, з 2 листопада навчальний заклад переходить на дистанційну форму навчання!